muuuuuuuuuchas graaaaacias al que me ayude, de verdad, le daré los 10 puntos, en serio
muchas gracias, es que lo necesito yaaaa!!!
gracias
Fi de culs a Mallolca és la manera com
pronunciaria «fi de curs a Mallorca»
l’alumne xinés Wu Yu-hui, que forma
part del grup. La història d’Alapont
mostra la diversitat ètnica i de procedències
en l’àmbit de l’ensenyament secundari,
amb la incorporació al grup
d’estudiants, amb absoluta naturalitat,
i entre altres personatges, d’un jove de
procedència asiàtica els pares del qual
són propietaris d’un restaurant xinés.
La novel·la també aporta una perspectiva
des de l’interior de l’ensenyament.
Mostra, a més del punt de vista dels estudiants,
amb el narrador adolescent,
les circumstàncies en què es poden veure
embolicats els professors, les responsabilitats
i les dinàmiques de l’ensenyament
i les relacions de professors i
alumnes adolescents.
Crida l’atenció un principi i un final en
concordança. A l’inici,Mariona, despreocupada, atrevida i despistada, es queda
al port de Dénia mentre els seus companys
s’allunyen cap a Mallorca amb el
vaixell. Per sumar-se al grup el més aviat
possible, l’alumna haurà d’agafar un
avió. I quan arriba el moment del regrés,
Mariona torna a repetir, com si estigués
presa,maleïda per la seua forma de ser,
cau en les mateixes circumstàncies i es
queda al port de Mallorca mentre la resta
de companys tornen a casa, perquè hi
ha coses que no canvien.
El cambrer del vaixell té un paper d’eix
que introduïx una idea clau en la
novel·la, repetida a l’inici i al final: en
la vida és important tenir una història
que contar. I respecte a esta idea hi
ha una evolució al llarg del relat.
Mentre per al cambrer la història que
contar es troba en paradisos exòtics necessàriament
llunyans, per a Víctor, que
inicialment pensa igual, en acabar el relat,
el paradís està ben a prop de casa, al
costat d’un mateix, i no cal anar-se’n
massa lluny per trobar-lo. La reflexió és
fruit de l’evolució del pensament inicial
del cambrer, des de la perspectiva del jove
Víctor. L’adolescent es troba amb el
cambrer en el viatge d’anada i després
en el de tornada. I en eixos dies de vacances
entre la primera i la segona trobada
es produïx, a més dels moments de
diversió i de les aventures típiques del’edat, un procés de creixement, una evolució.
Víctor, a més, trenca el discurs
sexista i caduc del cambrer, que identifica
el fet de formar parella amb una
dona amb lligams desagradables, com
ara una hipoteca a trenta anys o perdre
l’oportunitat de viatjar lluny a la recerca
de somnis –per al cambrer
sempre llunyans–, i desfà també la idea
del cambrer que parla de viure la vida
i d’estimar una dona com a opcions
incompatibles.
La iniciativa de seguir les aventures d’un
grup d’adolescents pel seu viatge de final
de curs a Mallorca, servix a Alapont
de marc per a tractar un procés i parlar
de l’amistat, l’amor, la comunicació i el
sentit de la vida.
Copyright © 2024 Q2A.ES - All rights reserved.
Answers & Comments
Verified answer
Fi de culs a Mallolca és la manera com
pronunciaria «fi de curs a Mallorca»
l’alumne xinés Wu Yu-hui, que forma
part del grup. La història d’Alapont
mostra la diversitat ètnica i de procedències
en l’àmbit de l’ensenyament secundari,
amb la incorporació al grup
d’estudiants, amb absoluta naturalitat,
i entre altres personatges, d’un jove de
procedència asiàtica els pares del qual
són propietaris d’un restaurant xinés.
La novel·la també aporta una perspectiva
des de l’interior de l’ensenyament.
Mostra, a més del punt de vista dels estudiants,
amb el narrador adolescent,
les circumstàncies en què es poden veure
embolicats els professors, les responsabilitats
i les dinàmiques de l’ensenyament
i les relacions de professors i
alumnes adolescents.
Crida l’atenció un principi i un final en
concordança. A l’inici,Mariona, despreocupada, atrevida i despistada, es queda
al port de Dénia mentre els seus companys
s’allunyen cap a Mallorca amb el
vaixell. Per sumar-se al grup el més aviat
possible, l’alumna haurà d’agafar un
avió. I quan arriba el moment del regrés,
Mariona torna a repetir, com si estigués
presa,maleïda per la seua forma de ser,
cau en les mateixes circumstàncies i es
queda al port de Mallorca mentre la resta
de companys tornen a casa, perquè hi
ha coses que no canvien.
El cambrer del vaixell té un paper d’eix
que introduïx una idea clau en la
novel·la, repetida a l’inici i al final: en
la vida és important tenir una història
que contar. I respecte a esta idea hi
ha una evolució al llarg del relat.
Mentre per al cambrer la història que
contar es troba en paradisos exòtics necessàriament
llunyans, per a Víctor, que
inicialment pensa igual, en acabar el relat,
el paradís està ben a prop de casa, al
costat d’un mateix, i no cal anar-se’n
massa lluny per trobar-lo. La reflexió és
fruit de l’evolució del pensament inicial
del cambrer, des de la perspectiva del jove
Víctor. L’adolescent es troba amb el
cambrer en el viatge d’anada i després
en el de tornada. I en eixos dies de vacances
entre la primera i la segona trobada
es produïx, a més dels moments de
diversió i de les aventures típiques del’edat, un procés de creixement, una evolució.
Víctor, a més, trenca el discurs
sexista i caduc del cambrer, que identifica
el fet de formar parella amb una
dona amb lligams desagradables, com
ara una hipoteca a trenta anys o perdre
l’oportunitat de viatjar lluny a la recerca
de somnis –per al cambrer
sempre llunyans–, i desfà també la idea
del cambrer que parla de viure la vida
i d’estimar una dona com a opcions
incompatibles.
La iniciativa de seguir les aventures d’un
grup d’adolescents pel seu viatge de final
de curs a Mallorca, servix a Alapont
de marc per a tractar un procés i parlar
de l’amistat, l’amor, la comunicació i el
sentit de la vida.